Gamtinė + medinė abėcėlė

Gamtinė abėcėlė – unikali, lavinuvaika.lt kartu su slovakų iliustratore Inka Sojkova kurta priemonė.

Ji į jūsų namus keliaus kartu su medine abėcėle, kurią galėsite naudoti papildomom raidžių pažinimo veiklom: dėti medinę raidelę ant atitinkamos gamtinės abėcėlės kortelės, ieškoti raidelių, suvyniotų į foliją ir paslėptų, tarkim, barstymo kruopose, išpiešti raideles ant lipnios plėvelės ir klijuoti medinę raidę ant atitinkamos išpieštos ir t.t. ir pan.

Gamtinę abėcėlę sudaro 32 kortelės su lietuviškosios abėcėlės raidėmis ir Lietuvos gyvūnijos / augmenijos iliustracijomis. Kitoje kortelės pusėje rasite įdomiausius faktus apie kortelėje pavaizduotą gyvūną, augalą. Čia ir Stelmužės ąžuolas, ir pavasarį kvėpinanti ieva, ir 7 mėnesiams įmigio iškeliavęs rudasis lokys, ir Kauno zoologijos sode besijuokanti hiena…:)

Kortelių iliustracijos – akvarele lietos, neapkrautos, vizualiai patrauklios, tikroviškos. Formuos mažojo bičiulio estetinį skonį.

Įdomūs faktai lengvai nuguls tiek tėvelio, tiek vaiko atmintyje. Neabejojame, kad smalsumo vedini, kartu keliausite į enciklopedijas ar „Googlą“ susižinoti daugiau apie vieną-kitą gyvūną / augalą.

Kortelės masyvios, patraukiančios net didelės grupės dėmesį. Kietas kortelių kartonas tarnaus ilgai.

Kaip naudoti korteles?

  • Labiausiai 2 m + bičiuliams patinkantis žaidimas „sužinok koks guvūnas / augalas esi“. Suaugęs pasiima į rankas korteles lyg vėduoklę iliustracijomis į save. Priešais esantis vaikas ištraukia kortelę. Suaugęs entuziastingai paskelbia koks gyvūnas arba augalas šiandien vaikas yra. Aptariama kortelės raidė, perskaitomi (prisiminami) įdomiausi faktai. Padiskutuojama su bičiuliu, kas iš faktų labiausiai patraukė jo dėmesį. Kodėl, jo manymu, šiandien jam krito būtent ši korta. Stebėtina, bet dažniausiai vaikas ištraukia kortelę, labai taikliai atspindinčią jo būdą arba šiandienos nuotaiką 😉
  • Išdėliojus visas korteles ir, pasiėmus medines abėcėlės raideles, ieškoti jų atitikmenų ant kortelių.
  • Žaisti „alias“. Išdėlioti visas korteles. Suaugęs „nusižiūri“ 1 iliustraciją ir beria vaikui užuominas apie nusižiūrėtą kortelę pagal įdomiuosius faktus, nupasakotus kortelėje. Pvz. „gyvūnas, gebantis apsukti galvą 270 laipsnių“ (apuokas). Vėliau apsikeičiama vaidmenimis. Vaikas nusižiūri iliustraciją ir beria užuominas.
  • Žvelgiant į kortelę, mokytis rašyti raideles ant manų kruopų piršteliu ar tradiciškai. Tos dienos kortelės iliustraciją bandyti nupiešti pačiam arba nulipinti iš plastilino, kuriant koliažus ant lipnios plėvelės.
  • Žaisti kortelių slėpynes. Erdvėje išslapstomos kortelės. Suaugęs sakydamas šilta/šalta padeda vaikui surasti visas korteles.  Suradus, kortelių raidelės įvardijamos. Suradus visas, vaikas pasveikinamas (apdovanojamas) 😉
  • Rūšiuoti korteles „gyvūnas-augalas; gyvenantis miške-gyvenantis ūkyje -namuose; patinkantis vaikui-nepatinkantis ir kodėl (daugiau sužinoma apie vaiko interesus, mąstyseną, baimes).
  • Iškabinėti visas korteles ant virvelės su mediniais segtukais ir naudoti kaip interjero puošmeną ir abėcėlės mokymosi, gyvūnų, augalų aptarimo medžiagą. Korteles galite kaitalioti arba dalimis iškabinėti per visą gyvenamą erdvę. Prikabinėti ant šaldytuvo su magnetėliais, virš vaiko lovos, kūrybos / darbo stalo ir pan. Te vaikui būna staigmena vis kitose vietose atsirandančios kortelės.

 

Tikimės ir tikime, kad Gamtinės abėcėlės kortelės apsigyvens ne vienose namuose, darželio grupėse ir taps puikia vizualia priemone, padėsiančia

  • lengvai, smagiai ir įtraukiančiai mokytis raidelių,
  • pažinti Lietuvos gyvūniją ir augmeniją
  • bei, be abejo, kurti glaudesnį ryšį su tėveliu, ugdytoju, visad  smalsaujančiu: „koks tu gyvūnas arba augalas šiandien esi?“ 🙂

 

Kūryba: lavinuvaika.lt | Julija Šimkūnaitė
Iliustracijos ir maketavimas: Inka Sojkova
Spaustuvė: MB „Partner Print“

Kortelių išmatavimas: 12,8x17cm

 


Darželių grupėms




Didaktinės priemonės

Žaidimas yra savita vaiko pasaulio pažinimo forma. Žaisdamas vaikas išgyvena ir perpranta savo aplinkos gyvenimo reiškinius, savaip modeliuoja pasaulį, mokosi mąstyti. Aktyviai veikia jo vaizduotė, reiškiasi įvairios emocijos, formuojasi protinių veiksmų perėjimo į naują, aukštesnį etapą prielaida, tobulėja kalba.

Vaikų pažinimo gebėjimus (suvokimą, mąstymą, atmintį), labiausia lavina ir valingą dėmesį, kalbą ugdo, žodyną skatina klausą tobulina vadinamieji "didaktiniai" arba "mokomieji/ lavinamieji" žaidimai. Jie taip pat iš esmės reikšmingai veikia asmeninių savybių ugdymą, priežastinių ryšių suvokimą.

Didaktinius žaidimus galite atpažinti iš jų struktūrinių elementų: mokomasis (lavinamasis, didaktinis) tikslas (jis vaikams neatskleidžiamas), žaidybinė užduotis, taisyklės, veiksmai.


Lavinimo sritys

  • Faunos pažinimas
  • Floros pažinimas
  • Pažinimo skatinimas
  • Raidžių pažinimas

Rekomenduojamas amžius

  • 2 m. +

Papildoma informacija

Žymos

18,90 15,90